Het bedrijfsopvangteam, ook wel BOT genoemd, is het eerste aanspreekpunt voor jou als medewerker. Dit zijn bestaande teams die ook voor de coronacrisis al actief waren in de psychosociale ondersteuning.
BOT-teams kunnen een luisterend oor bieden aan medewerker van ’s Heeren Loo en dus ook aan jou. Elke regio kent zijn eigen BOT of maakt gebruik van een BOT team uit een naastgelegen regio.
Ondersteuning door het BOT bestaat in de eerste plaats uit het emotioneel opvangen van een medewerker die te maken heeft gehad met een aangrijpende gebeurtenis en de begeleiding daarvan. Dit kan met corona te maken hebben maar dit hoeft niet. Opvang vindt plaats in één tot drie gesprekken.
Zo nodig kan het BOT je doorverwijzen naar het open spreekuur van de bedrijfsarts of naar een vertrouwenspersoon. Het BOT kan jou ook adviseren om in overleg met de leidinggevende professionele hulp in te schakelen, zoals (trauma)psycholoog of maatschappelijk werker.
Hoe bereik je het BOT?
Als je niet in het bezit bent van een telefoonnummer van jouw regionale BOT, dan kun je deze opvragen bij je manager of via het regionale corona crisisteam.