Meer groente eten

Lastig? Niet met deze tips

De meeste Nederlanders halen de aanbevolen hoeveelheden groente en fruit niet. Jij wel? Test het hier en krijg handige tips om meer groenten te eten. 

Suggesties voor jou

(Nog) geen suggesties beschikbaar

We hebben nog geen gegevens over jou, jouw doelen en jouw gezondheid verzameld, deze gebruiken we om onderwerpen en categorieën te tonen die op dit moment bij je passen.

Deelname is gratis en voor iedereen!

Doe je ook mee?

Meer groente eten

Met onze handige tips is het ook voor jou haalbaar om aan de dagelijkse hoeveelheid groente te voldoen. 

Hoeveel groente moet ik per dag eten? 

Het voedingscentrum beveelt 250 gram groente per dag aan. Je hoeft niet bang te zijn dat dit teveel is en dat je hierdoor aankomt, want groenten zijn caloriearm. Je kan dus zelfs meer eten dan de 250 gram aanbevolen hoeveelheid. Wil jij weten of je voldoende groente eet? Doe de test.

Waarom moet ik meer groente eten? 

Meer groente eten is belangrijk voor je lichaam. Groenten bevatten veel voedingsvezels en die zorgen ervoor dat je darmen gezond blijven. Verder voorkomt het extreme pieken in je bloedsuikerspiegel en als laatste wordt de kans op een hartinfarct of een beroerte kleiner als je voldoende inneemt. Alleen maar redenen om genoeg groente te eten. 

Hoe kan ik meer groente eten? 

Meer groente eten is niet lastig. Met deze tips eet jij voortaan veel meer groente. Maak sauzen van groente bijvoorbeeld. Denk aan pastasaus van tomaten. En beleg je brood ook eens met sla, komkommer, tomaat of avocado.

Wil je de kans van slagen vergroten dat je het ook daadwerkelijk doet? Dan kun je het beste een dagmenu opstellen. Hierin vermeld je wat je eet bij welke maaltijd maar ook wat je neemt als je zin hebt in een tussendoortje.

Iedere soort groente heeft weer andere voordelen. Variatie is dus belangrijk. Kies je vandaag voor een lekker gerecht met pastinaak, kies dan morgen voor iets anders, bijvoorbeeld bloemkool. Wil je je steentje bijdragen aan het milieu? Eet dan groente uit het seizoen.

Mocht je het na het lezen van de blogs niet weten hoe jij het beste meer groente kan eten, vraag dan een voedingscheck van JouwDiëtist aan.