Binnenactiviteiten

Om fit te blijven hoef je de deur niet uit

Binnen blijven, maar toch goed bezig blijven? Dansen, yoga, een work-out of een moestuintje aanleggen in je tuin of op je balkon: voor deze beweging en fitmakers kun je gewoon thuis blijven! 

Suggesties voor jou

(Nog) geen suggesties beschikbaar

We hebben nog geen gegevens over jou, jouw doelen en jouw gezondheid verzameld, deze gebruiken we om onderwerpen en categorieën te tonen die op dit moment bij je passen.

Deelname is gratis en voor iedereen!

Doe je ook mee?
background

Wat zijn activiteiten die je binnen kunt doen?

Of je het nu binnen of buiten doet; sporten en bewegen is gezond voor iedereen. Daar hoef je niet per se je huis voor uit. Juist door te beginnen met thuis sporten start je op een laagdrempelige manier. Je hoeft geen abonnement af te sluiten bij de sportschool waar je vaak maanden aan vast zit. Bovendien heb je helemaal geen ingewikkelde fitnessapparaten nodig om een effectieve workout thuis te doen. Bekijk eens deze yoga-oefeningen, squats of ochtendgymnastiek die je in je eigen woonkamer kunt doen.

Tips om binnen sporten vol te houden

Wil je starten met oefeningen thuis, stel voor jezelf dan realistische, kleine doelen. Houd het bijvoorbeeld eerst maar eens een week vol. Gelukt? Dan kun je voor een volgend, klein doel gaan. Je kunt jezelf ook belonen voor het behalen van je doel. En dan het liefst niet in de vorm van eten! Het is ook verstandig om een vast tijdstip in te plannen voor je binnen activiteiten. Bijvoorbeeld vaste 2 uurtjes in de week, op maandag en op vrijdagavond om 20.00 uur. Door deze tijd te blokken kun je er rekening mee houden en je afspraak niet vergeten.

Wat zijn nog meer fitmakers voor thuis?

Bij fitmakers denk je misschien direct aan sporten, maar niets is minder waar! Mentale fitheid is minstens zo belangrijk als fysieke fitheid. Want pas als je lichamelijk én mentaal in evenwicht bent, voel je je goed en veerkrachtig. Om mentaal fit te blijven kun je je hersenen aan het werk zetten. Maak een puzzel of doe een braingame bijvoorbeeld. Maar ook ademhalingsoefeningen en een goede nachtrust houden je bovenkamer scherp.

Wat wordt jouw volgende binnen activiteit? Of heb jij misschien nog een leuk idee om thuis fit te blijven? Deel je tip met ons!